Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 20.01.2025 do 07.02.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů (produkce a reprodukce textu, rozvoj autorského stylu, správné užití jazykových prostředků vzhledem k záměru autora textu, vypravování, popis, charakteristika, subjektivně zabarvený popis, líčení) - PT: Osobností a sociální výchova, osobností rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace (práce s chybou gramatickou, lexikální i syntaktickou). Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace (výběr vhodných jazykových prostředků pro vypravování, popis, charakteristiku, líčení, produkce projevů mluvených a psaných) staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů světci - prezentace medailonků (skupinová práce) tvorba textu podle odlišného záměru a adresáta
Anglický jazyk Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí, porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Španělský jazyk Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. • doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy Tázací zájmena, tvorba otázky. Slovesa SER a ESTAR a jejich užití. Skupina RU - čtvrtek 23.1 - PP na pravidelná slovesa a jejich časování. skupina Ja - slovesa 2. a 3. třídy, tvorba jednoduchých vět, povolání, vlastní text na téma Povolání, rozhovory s užitím pravidelných sloves pravidelná slovesa a jejich časování. Jak neformálně reagovat v rozhovoru, jak se zeptat, když nerozumíme dobře, jak vyjádřit překvapení a údiv, jak zesílit význam, jak vyjádřit, že se něco líbí či nelíbí.
Německý jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • výběr, seřazení, doplňování odpovědí • vykonávání jednoduchých činností • sdělení informací, popis skutečností • zápis a doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy Tvorba otázek, pořádek slov a zápor ve větě. Slovní zásoba. Téma: In der Schule
Matematicko fyzikální základ určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem; pracuje s měřítkem map načrtne a sestrojí rovinné útvary druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, otáčivé účinky síly, výpočet tlaku (seznámí se s zněním Newtonových zákon, měření síly) dělení celku na části v daném poměru; měřítko konstrukce čtyřúhelníků
Svět přírody vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti. rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. pohlavní a nepohlavní rozmnožování rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (bezobratlí)
Člověk a společnost Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí. Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Rozpozná základní znaky gotiky, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období. Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí. Objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života. Posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů. Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. • český stát, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě • gotické umění a vzdělanost, gotické památky • jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě • sebepoznání – metody a význam • osobní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování • čtení z mapy, práce s textem Přemyslovci a Lucemburkové. Společnost vrcholného středověku. Gotika.
Estetická výchova Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. Využívá digitálních technologií pro své hudební vyjádření. kulturní a historická podmíněnost výtvarných prostředků uzpůsobení výběru výtv. prostředků s ohledem na požadovaný výsledný efekt výtvoru vztah hudby, výtvarného a dalších umění nahrávání, úprava a editace zvuku
Informační a komunikační technologie V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. Používá opakování, větvení programu a proměnné. • vytvoření programu • opakování • podprogramy • cykly, podmíněné cykly • proměnné
Tělesná výchova Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Člověk a svět práce Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu. nabídka reklama - tvorba reklamy na vybraný produkt (skupinová práce)