Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů (produkce a reprodukce textu, rozvoj autorského stylu, správné užití jazykových prostředků vzhledem k záměru autora textu, vypravování, popis, charakteristika, subjektivně zabarvený popis, líčení) - PT: Osobností a sociální výchova, osobností rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích.
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace (práce s chybou gramatickou, lexikální i syntaktickou).
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace (výběr vhodných jazykových prostředků pro vypravování, popis, charakteristiku, líčení, produkce projevů mluvených a psaných) |
staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů |
světci - prezentace medailonků (skupinová práce)
tvorba textu podle odlišného záměru a adresáta |
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí, porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
• doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy |
Tázací zájmena, tvorba otázky.
Slovesa SER a ESTAR a jejich užití.
Skupina RU - čtvrtek 23.1 - PP na pravidelná slovesa a jejich časování.
skupina Ja - slovesa 2. a 3. třídy, tvorba jednoduchých vět, povolání, vlastní text na téma Povolání, rozhovory s užitím pravidelných sloves
pravidelná slovesa a jejich časování.
Jak neformálně reagovat v rozhovoru, jak se zeptat, když nerozumíme dobře, jak vyjádřit překvapení a údiv, jak zesílit význam, jak vyjádřit, že se něco líbí či nelíbí. |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• výběr, seřazení, doplňování odpovědí • vykonávání jednoduchých činností • sdělení informací, popis skutečností • zápis a doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy |
Tvorba otázek, pořádek slov a zápor ve větě. Slovní zásoba. Téma: In der Schule |
Matematicko fyzikální základ |
určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici
řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem; pracuje s měřítkem map
načrtne a sestrojí rovinné útvary |
druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, otáčivé účinky síly, výpočet tlaku (seznámí se s zněním Newtonových zákon, měření síly)
dělení celku na části v daném poměru; měřítko
konstrukce čtyřúhelníků |
|
Svět přírody |
vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
pohlavní a nepohlavní rozmnožování
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (bezobratlí) |
|
Člověk a společnost |
Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí.
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech.
Rozpozná základní znaky gotiky, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období.
Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí.
Objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života.
Posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů.
Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
• český stát, jeho vnitřní vývoj,
postavení v Evropě
• gotické umění a vzdělanost, gotické
památky
• jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě
• sebepoznání – metody a význam
• osobní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování
• čtení z mapy, práce s textem |
Přemyslovci a Lucemburkové.
Společnost vrcholného středověku.
Gotika. |
Estetická výchova |
Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.
Využívá digitálních technologií pro své hudební vyjádření. |
kulturní a historická podmíněnost výtvarných prostředků
uzpůsobení výběru výtv. prostředků s ohledem na požadovaný výsledný efekt výtvoru
vztah hudby, výtvarného a dalších umění
nahrávání, úprava a editace zvuku |
|
Informační a komunikační technologie |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy
• cykly, podmíněné cykly
• proměnné |
|
Tělesná výchova |
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
|
|
Člověk a svět práce |
Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu. |
nabídka |
reklama - tvorba reklamy na vybraný produkt (skupinová práce) |