Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
• skloňování jmenné, zájmenné, druhy zájmen a číslovek
• epos, řecké drama, řecké báje
• skladba věty jednoduché, větný člen, základní větné členy - opakování |
|
Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. |
Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta. Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet. |
Početní operace se zlomky, převrácená hodnota čísla. Vztah zlomku a desetinného čísla. Vlastnosti magnetu. Magnetické pole. |
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) |
|
Člověk a společnost |
rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné).
Analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu.
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla
rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. |
Egypt
Tajemství pyramid a hrobek
kolektiv, společenství, fungování týmu, role jedince
Afrika |
práce s textem, výpisky, vyhledávání informací
pyramidy, čeští egyptologové a jejich nálezy
Kdo jsem já? Jaké máme vzory?
Afrika - geografická mapa (vodstvo, podnebí, pohoří) - práce ve skupinách |
Informační a komunikační technologie |
po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postu, určí problém, který je daným algoritmem řešen |
různá ztvárnění algoritmů, identifikace problému |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastika, moderní gymnastika
estetická cvičení s hudbou |
|
Člověk a svět práce |
Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu - zopakování/test.
Vytvoří jednoduchý elektrický obvod za pomocí různých elektrických spojů. |
První pomoc při drobných poraněních. Přivolání první pomoci.
Elektrické spoje a jednoduchý elektrický obvod; |
-----
Návaznost na MF "sestaví správně podle schématu jednoduchý elektricky obvod.", správné sestavení hodnoceno v MF. |