Český jazyk a literatura |
*Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku.
* Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí.
*Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
*V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči |
*literatura předhusitská a husitská, tvorba Jana Husa a jeho odkaz
* druhy vět vedlejších
*• slovesné tvary, slovesný rod a vid
*(znaková podoba jazyka, složky verbální, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek, osnova mluveného projevu a její zákonitosti). |
*test - druhy vět vedlejších - 6. nebo 7. března (viz kalendář)
* doplňková věta vedlejší |
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
popis plánů do budoucna
popis plánů za použití vět řazených za sebou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací |
Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost). Slovní zásoba - zvířata.
Los números cardinales y ordinales - procvičování.
Días de la semana, meses y celebraciones
Objetos y acciones del aula
Los animales - křížovky, popis zvířete |
Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení
• poskytnutí konkrétních informací
• porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory |
Časování vybraných nepravidelných sloves.
Časové předložky "um, am, im".
Témata: Mein Tag, meine Hobbys. |
Matematicko fyzikální základ |
určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti
řeší aplikační úlohy na procenta |
přímá a nepřímá úměrnost; trojčlenka
procento; příklady a slovní úlohy s procenty |
|
Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (bezobratlí)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (bezobratlí)
bezobratlí
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (bezobratlí) |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky gotiky, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období.
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život.
Objasní význam vůle při dosahování cílů a překonávání překážek.
Porovnává a přiměřeně hodnotí potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
• gotické umění a vzdělanost, gotické
památky
• husitství
• vědět jak umět řešit problémy a chtít řešit problémy
• vztahy mezi světovými regiony |
Gotika - opakování + test.
Lucemburkové - dokončení.
Jan Hus.
Husitské války.
Jižní Amerika - povrch, vodstvo. |
Estetická výchova |
Využívá digitálních technologií pro své hudební vyjádření.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
nahrávání, úprava a editace zvuku
vztah obsahu a formy výtvarného sdělení |
|
Informační a komunikační technologie |
Poradí si s typickými závadami a chybovými stavy počítače.
Vymezí problém a určí jaké informace bude potřebovat k jeho řešení |
• standardní chybové hlášení počítače a periferií
• identifikace problému |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Basketbalová, volejbalová průprava. |
|
Člověk a svět práce |
*Rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje. |
*státní rozpočet – zdroje a výdaje |
|