Český jazyk a literatura |
8.A a 8.B uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře do období od konce 18. století do poloviny 19. století
8.C *Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí.
*Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. |
8.A a 8.B Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19. století v kultuře u nás a ve světě - srovnání; preromantismus a romantismus v Čechách a ve světě
8.C *skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost, podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí.
*májovci, ruchovci, lumírovci, realismus v Čechách a ve světě, "de siécle", moderna a její představitelé |
romantismus ve světě
8.C - druhy vět vedlejších; vztahy mezi větami hlavními
* realismus ve světě |
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě.
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení
porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Hledání bytu na inzerát ( odpověď). Prohlídka bytu s realitním agentem. Krácení zájmen, číslovek řadových a přídavných jmen.
En el aeropuerto- vyplnění příslušných dokumentů. Rozhovor na letišti.
Ja - procvičování slovní zásoby k inzerátu, číslovky, obraty Me gusta /me encanta |
Německý jazyk |
Vyplní o sobě základní údaje ve formuláři.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• zápis a doplňování slov a slovních spojení
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům |
Gramatika:
Předložky s různými pády, modální slovesa.
Téma: Orientierung in der Stadt. |
Matematicko fyzikální základ |
Určí hodnotu výrazu
Násobí a mnohočleny
Provádí rozklad na součin vytýkáním |
Hodnota výrazu
násobení mnohočlenu mnohočlenem
vytýkání před závorku |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
Zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
- kolonialismus, konflikty mezi velmocemi
- xenofobie, tolerance |
Práce s obrysovou mapou |
Estetická výchova |
*Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě.
*Vytváří jednoduché doprovody.
*Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlas i vícehlase |
*hlasová nedostatečnost a cesty její nápravy, rozšiřování hlasového rozsahu
*rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie
*deklamace, jednohlasý i vícehlasý zpěv |
|
Informační a komunikační technologie |
Nastavuje zobrazení, řazení a filtrování dat v tabulce, aby mohl odpovědět na položenou otázku.
Využívá funkce na automatizované zpracování dat.
Vymezí problém a určí jak při jeho řešení využije evidenci dat.
Na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat.
Sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. |
• řazení dat v tabulce
• filtrování dat v tabulce
• zpracování výstupů z velkých souborů dat
• relativní a absolutní adresy buněk
• použití vzorců u různých typů dat
• funkce s číselnými vstupy
• filtrování, řazení a třídění dat
• evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce
• kontrola hodnot v tabulce
• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
V souladu s individuálními předpoklady zvládá průpravná cvičení v gymnastice.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře a uživatele internetu.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
průpravná cvičení v gymnastice
Olympismus - novodobé OH. Symboly a cermoniály. |
|
Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR a ve světě |
příprava posterů, srovnání s ČR
výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech |
Člověk a příroda |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech.
Orientuje se v periodické soustavě prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje jejich možné vlastnosti.
Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. |
názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy, halogenidy, sulfidy.
vlastnosti a použití vybraných prvků
částicové složení látek, stavba atomu, molekula. |
|