Český jazyk a literatura |
* Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. *Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. *V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči
*Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. |
*druhy vět vedlejších
*gramatická cvičení
* zvuková stránka jazyka - znaková podoba jazyka, složky verbální, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek, osnova mluveného projevu a její zákonitosti).
*• tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie (PT: Osobností a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích) |
|
Anglický jazyk |
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
Kahoot! - tvorba obtížnějších kvízů
popis plánů do budoucna |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět.
Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost). Slovní zásoba - zvířata.
skupina Ja: ZOO - tvorba plakátku, předložky a umístění v prostoru
Objetos y acciones del aula.
Los animales
La ciudad |
Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení • poskytnutí konkrétních informací • porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory |
Časování vybraných nepravidelných sloves. Časové předložky "um, am, im". Témata: Mein Tag, meine Hobbys. |
Matematicko fyzikální základ |
řeší aplikační úlohy na procenta
využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů |
procento; příklady a slovní úlohy s procenty
tlak, mechanika kapalin, hydrostatický tlak |
|
Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (bezobratlí)
bezobratlí
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (bezobratlí) |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka.
Popíše průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky.
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií.
Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků.
Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti. |
• renesance a humanismus, renesanční památky
• zámořské objevy, svět na počátku novověku
• český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618
• sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce
• možnosti změny člověka |
České země po husitských válkách.
Jiří z Poděbrad a Jagellonci na českém trůnu.
Objevné plavby.
Renesance.
Jižní Amerika - státy, hospodářství. |
Estetická výchova |
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích.
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
komunikační obsah výtvarného vyjádření
vztah hudby, výtvarného a dalších umění |
|
Informační a komunikační technologie |
Poradí si s typickými závadami a chybovými stavy počítače.
Modeluje situaci pomocí grafů a schémat. |
Standardní chybové hlášení počítače a periferií.
Tvorba schémat a grafů.
Příprava tabulek jako zdroje informací. |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Basketbalová, volejbalová průprava. |
|
Člověk a svět práce |
*Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu.
*Vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi. |
• nabídka a poptávka – trh a jeho fungování |
|