Český jazyk a literatura |
8.A a 8.B uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře do období od konce 18. století do poloviny 19. století
tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalostí odpovídající literární terminologie |
8.A a 8.B májovci, ruchovci, lumírovci, realismus v Čechách a ve světě, "de siécle", moderna a její představitelé, rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) |
|
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost
Ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce |
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou.
Práce s textovým dokumentem. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků
Digitální kompetence - vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomocí digitálních prostředků |
Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
- zápis a doplnění slov a slovních spojení
- porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
En el aeropuerto- vyplnění příslušných dokumentů. Rozhovor na letišti.
Téma Tiempo, určování času (hodiny, dny v týdnu, roční období) - opakování číslovek, slovní zásoba - oblečení. |
Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. |
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům |
Skloňování osobních zájmen.
Modální slovesa - opakování.
Téma: Schule und Beruf. |
Matematicko fyzikální základ |
Provádí rozklad na součin pomocí vzorců a vytýkání.
Rozpozná zdroje zvuku a prostředí vhodné pro jeho šíření. |
algebraické vzorce
zvuk, vznik, šíření, ochrana životního prostředí |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Objasní účel státních symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. |
první světová válka
podoba demokracie po první světové válce
malý a velký státní znak, státní vlajka, státní pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy |
|
Estetická výchova |
*Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů
*Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. |
*(linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality)
*výtvarná interpretace zkušeností a představ |
|
Informační a komunikační technologie |
Nastavuje zobrazení, řazení a filtrování dat v tabulce, aby mohl odpovědět na položenou otázku.
Využívá funkce na automatizované zpracování dat.
Vymezí problém a určí jak při jeho řešení využije evidenci dat.
Na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat.
Sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. |
• řazení dat v tabulce
• filtrování dat v tabulce
• zpracování výstupů z velkých souborů dat
• relativní a absolutní adresy buněk
• použití vzorců u různých typů dat
• funkce s číselnými vstupy
• filtrování, řazení a třídění dat
• evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce
• kontrola hodnot v tabulce
• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti.
Upraví pohybovou aktivitu vzhledem k údajům o znečištění ovzduší. |
odbíjená, doplňkové sporty
Historie českého sportu.
Pohybová aktivita do hodin TV. |
|
Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce.
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání. |
tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor
vzdělávací systémy v ČR a ve světě-porovnání |
|
Člověk a příroda |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty a horniny s použitím určovacích pomůcek. |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů a hornin |
|