Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 – 1968.
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. |
◼️přehled a ukázky světové a české literatury v letech 1945 až 1968
◼️rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu - námět textu
◼️ interpunkce; čárka ve větě jednoduché |
|
Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět.
Poskytování informací týkajících se životního prostředí. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4 lekce 4 - dokončení, lekce 5 A |
Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
- porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
- psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
- stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace |
En el restaurante - slovní zásoba. Poslechová cvičení. Opakování číslovek. Vytvoří menu restaurace.
Minulý čas jednoduchý - životopis. |
Německý jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace
• porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Minulý čas sloves - perfektum, préteritum.
Témata: Gesundheit und Sport. |
Matematicko fyzikální základ |
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí.
Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací.
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů.
Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu.
Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. |
práce AI - seznámení se různými zdroji a hledání jejich výhod a nevýhod. Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady. Spolupráce v rámci skupin.
Řešení jednotlivých úloh dle vlastního studijního plánu a potřeb. |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické hospodářské a vojenské spolupráce.
Vymezí a lokalizuje region Prahy.
Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského
regionu.
Uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství.
Popíše vliv začlenění ČR do EU na každodenní život občanů.
Uvede příklady práv občanů ČR v rámci EU i možných způsobů jejich uplatňování. |
• socialistický a kapitalistický blok
• NATO
• charakteristika pražského regionu
• přírodní, hospodářské a kulturní poměry Prahy
• možnosti rozvoje Prahy
• Rada Evropy, NATO, OSN, OECD
(PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, jsme Evropané – fungování Evropské unie.)
• Evropská unie a ČR
• práva a povinnosti občana EU
(PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, jsme Evropané – čtyři svobody a jejich dopad na život člověka.) |
|
Estetická výchova |
zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
výtvarná interpretace zkušeností a představ
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené, doplňkové sporty, atletika, Londýnská laťka. |
|
Člověk a svět práce |
Uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jejich porušení. |
Základní práva spotřebitelů |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
vylučovací a nervová soustava |
|