Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 14.04.2025 do 25.04.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura 8.C *Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. *Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. *Zapojuje se do diskuze, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu *V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči *Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo Skladba souvětí (poměry mezi větami hlavními) *májovci, ruchovci, lumírovci, realismus v Čechách a ve světě, "de siécle", moderna a její představitelé *(řízená diskuze, dialog, použtí vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a komunikační situace). - PT: Osobností a sociální výchova, sociálné rozvoj, kooperace a kompetice - rozvoj individuálních dovedností pro kooperaci, rozvoj sociálních dovedenostní pro kooperaci. *(útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu projev, proslov (složky verbální, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek). *(recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů) 8.C poměry mezi větami hlavními; opakování pravopisu přídavných jmen; porozumění textu; 24. dubna - zápis o další přečtené knize
Anglický jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Psaní jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou a s použitím vhodných spojek. Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků
Španělský jazyk Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. zápis a doplnění slov a slovních spojení porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem En el aeropuerto- vyplnění přílušných dokumentů. Rozhovor na letišti. Téma Tiempo, určování času (hodiny, dny v týdnu, roční období) - opakování číslovek, slovní zásoba - oblečení.
Německý jazyk Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. • reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel • otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům • rozpoznávání známých slov a slovních spojení • porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům Gramatika: Skloňování osobních zájmen. Témata: Ostern, Schule und Beruf. Sebehodnocení v rámci čtvrtletí.
Matematicko fyzikální základ Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles Kužel Válec, koule, jehlan Pythagorova věta - opakování
Člověk a společnost Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Objasní účel státních symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. - podoba demokracie po první světové válce - vznik a dějiny Československa - malý a velký státní znak, státní vlajka, státní pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy Dokončení tématu: I. světová válka (Češi za první světové války) Po Velikonocích: Versaillský mírový systém, nová podoba Evropy, vznik Československa
Estetická výchova *Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů *Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. *(linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality) *výtvarná interpretace zkušeností a představ pointilismus - kontrast (vnímání odstínů barev s přenesením do černobílé reprodukce obrazu) téma "Soukolí"
Informační a komunikační technologie Na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat. Sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. Popíše, jak funguje počítač po stránce hardwaru a operačního systému. • filtrování, řazení a třídění dat • evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce • kontrola hodnot v tabulce • porovnání dat v tabulce a grafu • řešení problémů s daty • základní části počítače • operační systémy a jejich nastavování
Tělesná výchova Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností. Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti (úpolová cvičení, gymnastika, akrobacie, přeskok, hrazda, trampolína).
Člověk a svět práce Ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce.
Člověk a příroda Porovná vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Orientuje se na stupnici pH, změří reakci univeruálním indikátorovým papírkem a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxi. Přečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu. vlastnosti a využití kyselin, hydroxidů a bezkyslíkatých solí kyselost a zásaditost roztoků molární hmotnost