Český jazyk a literatura |
8.C *Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. *Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny.
*Zapojuje se do diskuze, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu *V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči
*Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo |
Skladba souvětí (poměry mezi větami hlavními)
*májovci, ruchovci, lumírovci, realismus v Čechách a ve světě, "de siécle", moderna a její představitelé
*(řízená diskuze, dialog, použtí vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a komunikační situace). - PT: Osobností a sociální výchova, sociálné rozvoj, kooperace a kompetice - rozvoj individuálních dovedností pro kooperaci, rozvoj sociálních dovedenostní pro kooperaci.
*(útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu projev, proslov (složky verbální, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek).
*(recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů) |
8.C poměry mezi větami hlavními; opakování pravopisu přídavných jmen; porozumění textu; 24. dubna - zápis o další přečtené knize |
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Psaní jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou a s použitím vhodných spojek.
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků |
Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
zápis a doplnění slov a slovních spojení
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
En el aeropuerto- vyplnění přílušných dokumentů. Rozhovor na letišti.
Téma Tiempo, určování času (hodiny, dny v týdnu, roční období) - opakování číslovek, slovní zásoba - oblečení. |
Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům |
Gramatika: Skloňování osobních zájmen.
Témata: Ostern, Schule und Beruf.
Sebehodnocení v rámci čtvrtletí. |
Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles |
Kužel Válec, koule, jehlan
Pythagorova věta - opakování |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Objasní účel státních symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. |
- podoba demokracie po první světové válce
- vznik a dějiny Československa
- malý a velký státní znak, státní vlajka, státní pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy |
Dokončení tématu: I. světová válka (Češi za první světové války)
Po Velikonocích: Versaillský mírový systém, nová podoba Evropy, vznik Československa |
Estetická výchova |
*Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů *Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. |
*(linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality) *výtvarná interpretace zkušeností a představ |
pointilismus - kontrast (vnímání odstínů barev s přenesením do černobílé reprodukce obrazu)
téma "Soukolí" |
Informační a komunikační technologie |
Na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat.
Sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu.
Popíše, jak funguje počítač po stránce hardwaru a operačního systému. |
• filtrování, řazení a třídění dat
• evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce
• kontrola hodnot v tabulce
• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty
• základní části počítače
• operační systémy a jejich nastavování |
|
Tělesná výchova |
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností.
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím.
Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti (úpolová cvičení, gymnastika, akrobacie, přeskok, hrazda, trampolína). |
|
|
Člověk a svět práce |
Ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby.
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy.
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
|
|
Člověk a příroda |
Porovná vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí.
Orientuje se na stupnici pH, změří reakci univeruálním indikátorovým papírkem a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxi.
Přečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu. |
vlastnosti a využití kyselin, hydroxidů a bezkyslíkatých solí
kyselost a zásaditost roztoků
molární hmotnost |
|