Český jazyk a literatura |
*Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století.
*Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie.
*Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování.
* Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názor na umělecké dílo
* Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
* V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči |
* renesance, humanismus v Čechách a ve světě, shakespearovské drama, humanistická česká i latinská tvorba
*tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie (PT: Osobností a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích
*• drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín "motiv"
*(vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru).
*(vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a intepretace - pravidla interpretace)
*znaková podoba jazyka, složky verbální, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek, osnova mluveného projevu a její zákonitosti). |
24.4. - zápis o přečtených Shakespearovských dramatech - 2-3 vybrané.
renesance - typické znaky a základní autoři (informace k nim na základě práce se zdroji) |
Anglický jazyk |
Zeptá na základní informace. |
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Velikonoce |
Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• vykonávání jednoduchých činností, výběr, řazení a doplňování odpovědí
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky |
La ciudad. Předložky, slovesa estar a ser a jejich užití.
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět.
Slovní zásoba: Pohyb po městě, jak se zeptat na cestu, základní fráze. Kde je co ve třídě - procvičování předložek. Skupina Ja - opakovací test na předložky čt/pá 24./25.4. |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma
• sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů |
Časování vybraných nepravidelných sloves.
Témata: Mein Tag, meine Hobbys. |
Matematicko fyzikální základ |
řeší aplikační úlohy na procenta
využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů
předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní |
procento; příklady a slovní úlohy s procenty
tlak, mechanika kapalin, hydrostatický tlak
vztlaková síla, Archimédův zákon |
|
Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
rozliší základní projevy a podmínky života. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (bezobratlí)
vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka.
Popíše průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky.
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií.
Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. |
• renesance a humanismus, renesanční památky
• zámořské objevy, svět na počátku novověku
• český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618
• sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce |
Jiří z Poděbrad a Jagellonci na českém trůnu.
Objevné plavby.
Renesance.
Jižní Amerika - státy, hospodářství. |
Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
zpěv s hudebním doprovodem
vztah hudby, výtvarného a dalších umění
kombinace výtvarných technik |
|
Informační a komunikační technologie |
Modeluje situaci pomocí grafů a schémat.
Kriticky porovnává navržený model s jinými modely. |
• Tvorba schémat a grafů
• příprava tabulek jako zdroje informací
• analýza modelů
• volba kritérií |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Basketbalová, volejbalová průprava. Gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem. |
|
Člověk a svět práce |
Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu. |
nabídka, poptávka - trh a jeho fungování |
|