Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 14.04.2025 do 27.04.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura *Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. *Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. *Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. * Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názor na umělecké dílo * Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla * V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči * renesance, humanismus v Čechách a ve světě, shakespearovské drama, humanistická česká i latinská tvorba *tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie (PT: Osobností a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích *• drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín "motiv" *(vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru). *(vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a intepretace - pravidla interpretace) *znaková podoba jazyka, složky verbální, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek, osnova mluveného projevu a její zákonitosti). 24.4. - zápis o přečtených Shakespearovských dramatech - 2-3 vybrané. renesance - typické znaky a základní autoři (informace k nim na základě práce se zdroji)
Anglický jazyk Zeptá na základní informace. zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Velikonoce
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. • vykonávání jednoduchých činností, výběr, řazení a doplňování odpovědí • tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky La ciudad. Předložky, slovesa estar a ser a jejich užití. PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět. Slovní zásoba: Pohyb po městě, jak se zeptat na cestu, základní fráze. Kde je co ve třídě - procvičování předložek. Skupina Ja - opakovací test na předložky čt/pá 24./25.4.
Německý jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma • sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů Časování vybraných nepravidelných sloves. Témata: Mein Tag, meine Hobbys.
Matematicko fyzikální základ řeší aplikační úlohy na procenta využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní procento; příklady a slovní úlohy s procenty tlak, mechanika kapalin, hydrostatický tlak vztlaková síla, Archimédův zákon
Svět přírody porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. rozliší základní projevy a podmínky života. stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (bezobratlí) vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty
Člověk a společnost Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka. Popíše průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky. Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. • renesance a humanismus, renesanční památky • zámořské objevy, svět na počátku novověku • český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618 • sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce Jiří z Poděbrad a Jagellonci na českém trůnu. Objevné plavby. Renesance. Jižní Amerika - státy, hospodářství.
Estetická výchova Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. zpěv s hudebním doprovodem vztah hudby, výtvarného a dalších umění kombinace výtvarných technik
Informační a komunikační technologie Modeluje situaci pomocí grafů a schémat. Kriticky porovnává navržený model s jinými modely. • Tvorba schémat a grafů • příprava tabulek jako zdroje informací • analýza modelů • volba kritérií
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Basketbalová, volejbalová průprava. Gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem.
Člověk a svět práce Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu. nabídka, poptávka - trh a jeho fungování