Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 – 1968.
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. |
◼️literární směry 2. poloviny 20. století
◼️ interpunkce; čárka v souvětí
◼️ zápis přímé řeči |
|
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Zeptá se na základní informace. |
Psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět.
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4 lekce 5 (trpný rod, životní prostředí). |
Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace |
Minulý čas jednoduchý - životopis.
Medajlonek známé španělsky mluvící osobnosti. |
Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
• porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy |
Opakování dosud probrané gramatiky - opakování na písemnou část MM. |
Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a odečítá lomené výrazy.
Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině.
Určí vlastnosti polovodiče. |
sčítání a odečítání jednodušší lomené výrazy
volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání, základy výkresové dokumentace
vlastnosti polovodiče |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Posoudí postavení rozvojových zemí.
Popíše vliv začlenění ČR do EU na každodenní život občanů.
Uvede příklady práv občanů ČR v rámci EU i možných způsobů jejich uplatňování. |
• socialistický a kapitalistický blok
• rozpad koloniálního systému, rozvojové země
• Evropská unie a ČR
• práva a povinnosti občana EU |
Československo v 60. a 70. letech (Pražské jaro, vpád vojsk Varšavské smlouvy, Jan Palach, Jan Zajíc, Evžen Plocek, normalizace)
Dekolonizace.
Evropská unie. |
Estetická výchova |
zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
výtvarná interpretace zkušeností a představ
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené, doplňkové sporty, sportovní gymnastika, moderní gymnastika. |
|
Člověk a svět práce |
Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
způsoby placení, nakládání s penězi |
|
Člověk a příroda |
Orientuje se v přípravě a využití různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka.
Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc.
Uplatňuje adekvátní způsoby chování a ochrany v modelových situacích ohrožení. |
léčivé a návykové látky, pesticidy, průmyslová hnojiva
situace ohrožující zdraví, rizikové činnosti, prevence, první pomoc
klasifikace mimořádných událostí, varovné signály, základní úkoly ochrany obyvatelstva, evakuace, prevence mimořádných událostí. |
|