Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 28.04.2025 do 09.05.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura *Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. *Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. *Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. * * Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla * renesance, humanismus v Čechách a ve světě, shakespearovské drama, humanistická česká i latinská tvorba *tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie (PT: Osobností a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích *• drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín "motiv" *(vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru). *(vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a intepretace - pravidla interpretace) Shakespeare - jeho díla; skládankové učení
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům; poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Project 3: dokončení 2. lekce
Španělský jazyk Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. • tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost) - opakování. Los números cardinales y ordinales. Días de la semana, meses y celebraciones - opakování. Objetos y acciones del aula - SER / ESTAR, předložky místa. La ciudad
Německý jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma Časování vybraných nepravidelných sloves. Opakování na test. Téma: Mein Tag
Matematicko fyzikální základ využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy mechanika kapalin, hydrostatický tlak vztlaková síla, Archimédův zákon osa úsečky a osa úhlu; zavedení pojmů výška a těžnice
Svět přírody třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. rozliší základní projevy a podmínky života. vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím, ekosystém (průřezové téma: Environmentální výchova, ekosystémy – les, vodní zdroje, moře, tropický deštný les, lidské sídlo, kulturní krajina.) názory na vznik života (Průřezové téma: Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí – nerovnoměrnost života na Zemi.) vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty (Průřezové téma: Environmentální výchova, základní podmínky života - přehled základních podmínek života.)
Člověk a společnost Popíše průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky. Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Diskutuje o příčinách a důsledcích korupčního jednání. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. • zámořské objevy, svět na počátku novověku • český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618 • korupční jednání a klientelismus • vývoj světových regionů
Estetická výchova Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. zpěv s hudebním doprovodem pantomima kombinace výtv. technik - využití kontrastu
Informační a komunikační technologie Modeluje situaci pomocí grafů a schémat. Kriticky porovnává navržený model s jinými modely. • Tvorba schémat a grafů • příprava tabulek jako zdroje informací • analýza modelů • volba kritérií
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Basketbalová, volejbalová průprava. Gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem.
Člověk a svět práce *Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu. *Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. *nabídka, poptávka, fungování trhu * bankovnictví