Český jazyk a literatura |
*Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. *Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. *Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. * * Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla |
* renesance, humanismus v Čechách a ve světě, shakespearovské drama, humanistická česká i latinská tvorba *tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie (PT: Osobností a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích *• drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín "motiv" *(vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru). *(vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a intepretace - pravidla interpretace) |
Shakespeare - jeho díla; skládankové učení |
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům; poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Project 3: dokončení 2. lekce |
Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět |
Vazby tener que a deber (povinnost, nutnost) - opakování.
Los números cardinales y ordinales.
Días de la semana, meses y celebraciones - opakování.
Objetos y acciones del aula - SER / ESTAR, předložky místa.
La ciudad |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma |
Časování vybraných nepravidelných sloves. Opakování na test. Téma: Mein Tag |
Matematicko fyzikální základ |
využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů
předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní
řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy |
mechanika kapalin, hydrostatický tlak
vztlaková síla, Archimédův zákon
osa úsečky a osa úhlu; zavedení pojmů výška a těžnice |
|
Svět přírody |
třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek.
orientuje se v daném přehledu vývoje organismů.
rozliší základní projevy a podmínky života. |
vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím, ekosystém (průřezové téma: Environmentální výchova, ekosystémy – les, vodní zdroje, moře, tropický deštný les, lidské sídlo, kulturní krajina.)
názory na vznik života (Průřezové téma: Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí – nerovnoměrnost života na Zemi.)
vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty (Průřezové téma: Environmentální výchova, základní podmínky života - přehled základních podmínek života.) |
|
Člověk a společnost |
Popíše průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky.
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie.
Diskutuje o příčinách a důsledcích korupčního jednání.
Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. |
• zámořské objevy, svět na počátku novověku
• český stát a jeho postavení od poloviny
15. století do roku 1618
• korupční jednání a klientelismus
• vývoj světových regionů |
|
Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě.
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
zpěv s hudebním doprovodem
pantomima
kombinace výtv. technik - využití kontrastu |
|
Informační a komunikační technologie |
Modeluje situaci pomocí grafů a schémat.
Kriticky porovnává navržený model s jinými modely. |
• Tvorba schémat a grafů
• příprava tabulek jako zdroje informací
• analýza modelů
• volba kritérií |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Basketbalová, volejbalová průprava. Gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem. |
|
Člověk a svět práce |
*Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu.
*Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. |
*nabídka, poptávka, fungování trhu
* bankovnictví |
|