Český jazyk a literatura |
Čteš s porozuměním věty a krátké texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním)
Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti)
Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti)
Snažíš se pečlivě vyslovovat všechny hlásky. (pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost)
Mluvíš v přiměřeném tempu. (v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči) |
technika čtení jednoduchých textů, znalost orientačních prvků v textu - Molekuly čtení, četba vlastní knihy
úhledný, čitelný a přehledný písemný projev, automatizace psacího pohybu - psací písmena - Š,š, V,v, D,d
správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku
čtení s porozuměním - Molekuly čtení, centra aktivit
zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami)
správná výslovnost hlásek a slov, tvoření hlasu, rozvoj znělého hlasu
dýchání při hovoru, přiměřené tempo řeči |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání.
Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly. |
Člověk a jeho svět |
Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000)
Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Orientuješ se v číselné řadě do 20. užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose.
Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Chápeš a respektuješ odlišnosti mezi lidmi. (projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků i jiných lidí, k jejich přednostem i nedostatkům)
Umíš hodiny a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti)
Dodržuješ pravidla chování v dopravních prostředcích. (uplatňuje základní pravidla bezpečného chování účastníka silničního provozu, jedná tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví jiných.
Dodržuješ pravidla silničního provozu pro chodce. (uplatňuje základní pravidla silničního provozu)
Všímáš si na druhých jejich dobrých vlastností. (si osvojí základy pozitivního hodnocení a přijetí druhých)
Zajímáš se o kamarády a víš, jak jim pomoci. (zvládá prosociální chování: pomoc v běžných školních situacích, dělení se, vyjádření soucitu, zájem o spolužáky)
Zvládáš si procvičovat učivo v různých internetových aplikacích a připojíš se na Google Meet.(na základní úrovni komunikuje prostřednictvím informačních technologií) |
čtení a zápis čísel do 20
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 20, značky <, >, =
číselná osa, zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 20
číselná řada, pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi
sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
odlišnosti mezi lidmi
orientace v čase (čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá); běžně používané časové jednotky (rok, měsíc, týden, den)
pravidla silničního provozu, rizikové situace v dopravě
pravidla silničního provozu pro chodce
vztahy ke druhým lidem
zájem o druhé
procvičování pomocí internetových aplikací, např. Včelka |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů.
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - poznávání lidí - rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech.
DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby, přihlášení na Meet (za pomoci rodičů) |
Kultura ducha a těla |
Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Zapojuješ se do hudebních her. (rytmizuje a melodizuje jednoduché texty)
Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře)
Zvládáš práci se stavebnicemi. (zvládá elementární dovednosti a činnosti při práci se stavebnicemi)
Zvládáš kondiční cvičení s hudbou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
zvládá jednoduchá speciální cvičení související s vlastním oslabením.
vyjadřuje city v jednoduchých situacích. |
rozvoj hlavového tónu, správné dýchání
písnička: Hlavně že jsme na vzduchu
hudební hry, hra na tělo
hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje
jednoduchá montáž a demontáž
kondiční cvičení s hudbou nebo rytmickým doprovodem, základy estetického pohybu, vyjádření melodie a rytmu pohybem, jednoduché tance
zdravotní TV, kompenzační, vyrovnávací a relaxační cvičení
základní lidské city |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj rytmického cítění. |