Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních.
Využívá textový editor
Využívá prezentační program |
Skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché
Ustálená slovní spojení, obraty, úsloví, rčení, přísloví
Vyjadřování se v bodech; základní typografická pravidla |
|
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
vyprávění a popis jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
vyhledávání konkrétních informací v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
Matematicko fyzikální základ |
Určuje a charakterizuje základní prostorové útvary.
Využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. |
Tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule.
Šíření světla, zdroj světla, barevné spektrum. |
|
Svět přírody |
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin.
Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům.
Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku.
Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. |
stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav rostlin
uspořádání stavby rostlinného těla
stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin
základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin |
|
Člověk a společnost |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život
dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování |
společnost a způsob vlády v Římě - království, republika, císařství
punské války
volby u nás a jejich smysl
práva a povinnosti |
krize republiky
postavení otroků
bingo - hra
referáty, opakovací test
PL |
Estetická výchova |
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jiným uměním. |
Vytváří zvukové, rytmické, melodické plochy, živé obrazy a kresby inspirováni různým prostředím školy a jejího bezprostředního okolí. |
|
Informatika |
navrhne různé algoritmy pro řešení problému
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně
používá opakování, větvení programu a proměnné
ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu |
podmínky
vytvoření programu, opakování, podprogramy
cykly, podmíněné cykly
práce s chybou, ladění kódu, zastavení chodu programu |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
vybíjená
atletika
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
vlastnosti technických materiálů; spojovací materiály a jejich použití a využití; základní obrábění materiálů; |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – řeč předmětů;
Osobnostní a sociální výchova, kooperace a kompetice – dovednost navazovat na druhé, organizace práce ve skupině; |