Český jazyk a literatura |
*Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. *Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. *V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. *využívá pravopisná a gramatická pravidla |
*• renesance, humanismus v Čechách a ve světě, shakespearovské drama, humanistická česká i latinská tvorba *• drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín "motiv" |
|
Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích.
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět
vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací |
Slovní zásoba : země, hlavní města, vodstvo, pohoří. Téma: Reálie španělsky mluvících zemí. Práce s dostupnými časopisy - Ahora, Qué tal, překlady.
Slovní zásoba: Pohyb po městě, jak se zeptat na cestu, základní fráze. |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma |
Opakování dosavadního učiva |
Matematicko fyzikální základ |
řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy
vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data
porovnává soubory dat
předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při dané změně jeho teploty |
zavedení pojmů výška a těžnice
zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů a diagramů; DK - Tabulky Google
četnost jednotlivých prvků, aritmetický průměr, součet; DK - Tabulky Google
tepelná délková roztažnost, dilatační spáry |
|
Svět přírody |
uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi.
objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému.
vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. |
vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím, ekosystém (průřezové téma: Environmentální výchova, ekosystémy – les, vodní zdroje, moře, tropický deštný les, lidské sídlo, kulturní krajina.)
živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy
potravní řetězce |
|
Člověk a společnost |
Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky.
Rozpozná základní znaky baroka a uvede příklady významných kulturních památek.
Diskutuje o příčinách a důsledcích korupčního jednání.
Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. |
• třicetiletá válka a její důsledky
• srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. století
• baroko a osvícenství
• sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce |
|
Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
Výtvarná koláž a kombinace technik |
|
Informatika |
Modeluje situaci pomocí grafů a schémat.
Kriticky porovnává navržený model s jinými modely. |
• Tvorba schémat a grafů
• příprava tabulek jako zdroje informací
• analýza modelů
• volba kritérií |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci |
Gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem. |
|
Člověk a svět práce |
*Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej, leasing).
*Vysvětlí význam úroku placeného a přijatého.
*Uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, jak je využít. |
• produkty finančního trhu pro získání prostředků
*úročení
* pojištění |
|