Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 70.let – 80. let 20. století.
Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora.
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. |
- významní čeští autoři druhé půlky 20. století
- přechodníky - seznámení s jevem |
|
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a životním prostředí.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou).
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká životního prostředí a ekologie. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4 lekce 5. - 6., trpný rod, podmínkové věty. |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět |
PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita
Texty vztahující se k španělské kultuře a společnosti, filmy, písničky. |
Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
• porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
• porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy |
Témata: Zukunft, Träume und Wünsche, Traumberuf, Meine Pläne. |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti trojúhelníků.
Vyjádří funkční vztah rovnicí, tabulkou, grafem. |
věty o shodnosti trojúhelníků
kvadratická funkce |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Posoudí postavení rozvojových zemí.
Prokáže základní orientaci v problémech současného světa.
Hodnotí na přiměřené úrovni vztah městských částí, Prahy jako celku a státu.
Objasní souvislosti globálních a lokálních
problémů. |
• socialistický a kapitalistický blok
• rozpad koloniálního systému, rozvojové země
• územní jednotky státní správy a samosprávy
• globalizace
• lokální aspekty globálních
problémů – Praha |
|
Estetická výchova |
ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření |
komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
|
Informatika |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
atletika, sportovní gymnastika, moderní gymnastika, doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
způsoby placení,
nakládání s penězi |
|
Člověk a příroda |
Objasní vznik a vývin nového jedince od početí až do stáří.
Uvede příklady dědičnosti v praktickém životě. |
ontogeneze člověka
podstata dědičnosti, přenos genetické informace |
|