Český jazyk a literatura |
*Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století.
*Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů
*Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
*pobělohorská literatura barokní, dílo J.A.Komenského
*(produkce a reprodukce textu, rozvoj autorského stylu, správné užití jazykových prostředků vzhledem k záměru autora textu, vypravování, popis, charakteristika, subjektivně zabarvený popis, líčení) - PT: Osobností a sociální výchova, osobností rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích.
*slovesné tvary, slovesný rod a vid |
|
Anglický jazyk |
Zeptá na základní informace.
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět
písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně. |
vykonávání jednoduchých činností, výběr, řazení a doplňování odpovědí |
La ciudad |
Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
• zachycení konkrétních informací při poslechu
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům a zákazům |
Podstatná jména ve třetím pádu.
Předložky se 3. a 4. pádem.
Zeměpisné názvy. |
Matematicko fyzikální základ |
předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při dané změně jeho teploty
vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data
porovnává soubory dat |
tepelná délková roztažnost, dilatační spáry
zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů a diagramů; DK - Tabulky Google
četnost jednotlivých prvků, aritmetický průměr, součet; DK - Tabulky Google |
|
Svět přírody |
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí.
rozliší základní projevy a podmínky života.
orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. |
význam hmyzu
hmyz - proměna dokonalá, nedokonalá
vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty (Průřezové téma: Environmentální výchova, základní podmínky života - přehled základních podmínek života.)
názory na vznik života (Průřezové téma: Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí – nerovnoměrnost života na Zemi.) |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky baroka a uvede příklady významných kulturních
památek.
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti.
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek a rozbitím starých společenských struktur v Evropě.
Posoudí význam ochrany lidských práv a svobod.
Rozlišuje a porovnává úkoly orgánů právní ochrany občanů, uvede příklady jejich činnosti a spolupráce při postihování trestných činů.
Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství.
Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. |
• baroko a osvícenství
• hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století
• Velká francouzská revoluce, napoleonské
války a jejich důsledky
• Charta lidských práv
• ochrana práv občanů
• světové hospodářství
• rozložení surovinových a energetických zdrojů |
|
Estetická výchova |
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě.
Využívá digitálních technologií pro své hudební vyjádření.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
výrazový tanec
úprava a editace zvuku
reflexe hudebního poslechu, zpěv |
|
Informatika |
Modeluje situaci pomocí grafů a schémat.
Kriticky porovnává navržený model s jinými modely. |
• Tvorba schémat a grafů
• příprava tabulek jako zdroje informací
• analýza modelů
• volba kritérií |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci |
Gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem. |
|
Člověk a svět práce |
*Uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, jak je využít.
*Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj.
*Provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení. |
*pojištění
* tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnice
* montáž, demontáž a údržba jednoduchých předmětů a zařízení |
test 10.6. na dosud probraná témata |