Český jazyk a literatura |
Rozlišuje literaturu hodnotnou a konzumní, svůj názor doloží argumenty.
Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 80. let do současnosti. |
- literární kánon
- autorská poetika
- literatura po roce 1989
- autorky 21. století |
|
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět.
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. |
Španělský jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se jeho samotného, členů jeho rodiny a kamarádů
otázky a odpovědi na konkrétní informace, které se vztahují k osvojovaným tématům
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace |
Opakující a shrnující témata - rozhovory, práce s textem. |
Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Téma: Traumberuf, Meine Pläne |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí.
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
prostorová představivost |
realizace zpětné vazby na organizaci výuky v rámci předmětu |
Člověk a společnost |
Prokáže základní orientaci v problémech současného světa.
Uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na
lokální úrovni – v obci, regionu.
Popíše výhody spolupráce mezi státy, včetně zajišťování obrany státu například formou účasti v zahraničních misích. |
• aktuální problémy světa, ČR
• fair trade, ochrana životního prostředí
• spolupráce mezi státy a uzavřenost – příklady, srovnání zahraniční mise |
|
Estetická výchova |
ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření |
komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
|
Informatika |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
základy orientace na mapě, základy orientačního běhu, herní kombinace v košíkové a odbíjené, doplňkové sporty, atletika, gymnastika |
|
Člověk a svět práce |
Opakování a shrnutí výstupů týkajících se finanční gramotnosti |
finance, rozpočet |
|
Člověk a příroda |
Aplikuje znalosti o principech hašení požárů a řešení modelových situací z praxe.
Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc. |
hořlavé látky - třídy hořlavých látek
první pomoc - praxe s ČCK |
|