Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 09.06.2025 do 25.06.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišuje literaturu hodnotnou a konzumní, svůj názor doloží argumenty. Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 80. let do současnosti. - literární kánon - autorská poetika - literatura po roce 1989 - autorky 21. století
Anglický jazyk Zeptá se na základní informace. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Španělský jazyk Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se jeho samotného, členů jeho rodiny a kamarádů otázky a odpovědi na konkrétní informace, které se vztahují k osvojovaným tématům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace Opakující a shrnující témata - rozhovory, práce s textem.
Německý jazyk Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. • porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem • odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět Téma: Traumberuf, Meine Pläne
Matematicko fyzikální základ Řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí. Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. prostorová představivost realizace zpětné vazby na organizaci výuky v rámci předmětu
Člověk a společnost Prokáže základní orientaci v problémech současného světa. Uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni – v obci, regionu. Popíše výhody spolupráce mezi státy, včetně zajišťování obrany státu například formou účasti v zahraničních misích. • aktuální problémy světa, ČR • fair trade, ochrana životního prostředí • spolupráce mezi státy a uzavřenost – příklady, srovnání zahraniční mise
Estetická výchova ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření
Informatika Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií. Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. aplikace nabytých dovedností zálohování dat šifrování souborů digitální stopa metadata v souboru
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. základy orientace na mapě, základy orientačního běhu, herní kombinace v košíkové a odbíjené, doplňkové sporty, atletika, gymnastika
Člověk a svět práce Opakování a shrnutí výstupů týkajících se finanční gramotnosti finance, rozpočet
Člověk a příroda Aplikuje znalosti o principech hašení požárů a řešení modelových situací z praxe. Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc. hořlavé látky - třídy hořlavých látek první pomoc - praxe s ČCK