Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 2. ročník od 29.09.2025 do 10.10.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Plynule čteš jednoduché texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Rozlišuješ věty oznamovací, rozkazovací, tázací a přací a vyslovuješ je se správnou intonací. (rozlišuje v textu druhy vět podle postoje mluvčího a k jejich vytvoření volí vhodné jazykové i zvukové prostředky) Rozpoznáváš slova souřadná, nadřazená a podřazená a slova opačného významu. (porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) abeceda technika čtení slov, jednoduchých vět a textů, znalost orientačních prvků v textu úhledný, čitelný a přehledný písemný projev automatizace psacího pohybu věty oznamovací, rozkazovací, tázací, přací intonace, přízvuk slovní zásoba, slova a pojmy, význam slov návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce čtení s porozuměním - zadání úkolů, učební texty Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů.
Člověk a jeho svět Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Zobrazíš čísla na číselné ose 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Umíš určit čas a znáš jeho základní jednotky. (orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času.) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Všímáš si na druhých jejich dobrých vlastností. (si osvojí základy pozitivního hodnocení a přijetí druhých) sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku čtení a zápis čísel do 30 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-30 desítky a jednotky ve dvojciferném čísle porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-30 číselná řada určování času - kalendář, dny, hodiny základní změny v přírodě v průběhu roku vztahy ke druhým lidem
Kultura ducha a těla Pohybem vyjadřuješ znějící hudbu a reaguješ na její změny. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie) Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře) Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Učíš se při různých cvičeních správně držet své tělo. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech, zaujímá správné základní cvičební polohy) Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (vyjadřuje rozdíly při vnímání událostí různými smysly a pro jejich výtvarné vyjádření volí vhodné prostředky) pohybový doprovod znějící hudby hra na tělo hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje zpěv jednoduchých písní v jednohlase základní cvičební polohy a správné držení těla v nich gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed) různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopnosti pohybového vyjádření. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.