Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 03.11.2025 do 14.11.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura *Uvádí základní směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. * tvoří správné tvary slov * preromantismus, romantismus * tvarosloví - přídavná jména; zájmena - prezentace, práce s ukázkou
Anglický jazyk Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Zeptá se na základní informace. Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět v předpřítomném čase. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 3 lekce 5 A Předpřítomný čas, nepravidelná slovesa, Halloween.
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy Určování času - opakování slovesa SER a číslovek. Zvratná slovesa - Mi día (tvorba komiksu). Vazba me gusta, prefiero, me encanta PT: Multikulturní výchova - Día de los muertos (hry, texty)
Německý jazyk Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace • rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života • porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět • psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností • stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace • tvorba otázek Gramatika: Předložky se 3. a 4. pádem. Předložky se 3. pádem. Témata: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung
Matematicko fyzikální základ Řeší lineární rovnice. Využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles. Využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací v jednoduchých situacích. Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. rovnice se zlomky a závorkami, úlohy o rovnoměrném pohybu, 1. Newtonův zákon, trojúhelník, čtyřúhelník, kruh, kružnice,
Svět přírody Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. vnitřní procesy v přírodní sféře vnější procesy v přírodní sféře názvy a značky chemických prvků
Člověk a společnost Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. •kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy •utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech (PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) •metody sebeferlexe •typy charakteru DK: Chápe význam digitálních technologií pro lidskou společnost, seznamuje se s novými technologiemi, kriticky hodnotí jejich přínosy a reflektuje rizika jejich využívání.
Estetická výchova Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. deklamace, jednohlasý zpěv sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality výtvarná kolekce
Informatika Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. • práce s chybou • ladění kódu • zastavení chodu programu
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořitě aplikuje v míčových a doplňkových zařazovaných sportech. Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. Míčové sporty. Individuální rozcvičení, strečink, kompenzace. Pravidla osvojovaných pohybových činností. Složky zdraví a jejich interakce. Základní lidské potřeby a jejich hierarchie.
Člověk a svět práce Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. tvorba ceny; reklama; marketing