| Český jazyk a literatura |
9.A a 9.B vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích.
samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami.
správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
9.A a 9.B elektronizace knihoven, dostupnost umělecké literatury v elektronické podobě, konfrontace informačních zdrojů
jazyková norma a kodifikace, kodifikační příručky, způsoby ověření správnosti užití češtiny (jazykové poradny, odborné publikace a časopisy) – využití multimédií
uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech.
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Nová slovní zásoba -téma La ropa. La ropa tradicional en Hispanoamérica.
Ru:Mis amigos - vlastnosti (opakování), téma El deporte, písemná práce Mi deporte favorito, slovesa JUGAR, HACER, vazby me gusta, me encanta…
Ja: opakovací test na muy/mucho, hodiny
domlouvání schůzky
PT: multikulturní výchova- Día de los muertos - hry a texty |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Gramatika:
Skloňování tázacích zájmen WER/WAS
Stupňování přídavných jmen.
Témata:
Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige
3.11. Test - rozkazovací způsob. |
| Matematicko fyzikální základ |
Násobí a dělí lomené výrazy |
násobení a dělení výrazů |
čtvrtletní písemná práce |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Hodnotí a porovnává na
přiměřené úrovni polohu,
přírodní poměry a přírodní
zdroje České republiky
v evropském a světovém
kontextu. |
- nacismus
- meziválečné Německo a Itálie
- přírodní poměry a zdroje
České republiky |
|
| Estetická výchova |
* Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách *Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. *Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
*hudební aktivity *poslech a reflexe; kompozice hudební skladby *vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
| Informatika |
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
bezpečnost dat
formáty dat
Styly v textovém editoru |
|
| Tělesná výchova |
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností (zatěžovanými svaly).
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem.
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
|
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání.
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí.
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
význam úřadu práce
problematika trhu práce, druhy prací, externí návštěvy různých profesí
požadavky na jednotlivé profese |
mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení
multikulturní výchova, etnický původ
výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech |
| Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i ro člověka. |
stavba, funkce a význam orgánů - svalová soustava
viry a bakterie jako pomocník i nebezepečí |
|