Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 2. ročník od 03.11.2025 do 14.11.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Plynule čteš s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Vyjadřuješ své pocity z přečteného textu. (vyjadřuje své pocity z přečteného textu) Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) Rozeznáš rozpočitadlo, hádanku, říkanku, báseň a pohádku. (rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) Souvisle vyprávíš o svých zážitcích. (na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev) Vhodně se vyjadřuješ slovem, mimikou i gesty. (volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Rozlišuješ věty oznamovací, rozkazovací, tázací a přací a vyslovuješ je se správnou intonací. (rozlišuje v textu druhy vět podle postoje mluvčího a k jejich vytvoření volí vhodné jazykové i zvukové prostředky) Rozpoznáváš slova souřadná, nadřazená a podřazená a slova opačného významu. (porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená) čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení plynulé čtení s porozuměním zážitkové čtení a naslouchání, volné vyjádření volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textů rozpočitadlo, hádanka, říkanka čtení s porozuměním - zadání úkolů, učební texty zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) souvislý jazykový projev hlasitost projevu, změna tempa řeči, mimika, gesta úhledný, čitelný a přehledný písemný projev automatizace psacího pohybu návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce věty oznamovací, rozkazovací, tázací, přací intonace, přízvuk slovní zásoba, slova a pojmy, význam slov Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovedností zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč těla, řeč zvuků a slov, řeč předmětů a prostředí vytvářeného člověkem, řeč lidských skutků. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů.
Člověk a jeho svět Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Zobrazíš čísla na číselné ose 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Písemně sčítáš a odčítáš do 100. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Určíš správný počet a pořadí. (používá přirozená čísla k modelování reálných situací) Zpaměti sčítáš a odčítáš přirozená čísla do 100. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Umíš určit čas a znáš jeho základní jednotky. (orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času.) Orientuješ se v čase a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků) Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času) Dodržuješ pravidla chování v dopravních prostředcích. (uplatňuje základní pravidla bezpečného chování účastníka silničního provozu, jedná  tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví jiných) Dodržuješ pravidla silničního provozu pro chodce. (uplatňuje základní pravidla silničního provozu) sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku čtení a zápis čísel do 30 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-30 desítky a jednotky ve dvojciferném čísle porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-30 číselná řada vyjadřování počtu a pořadí číslem písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0-30 sčítání a odčítání desítek do 100 řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají  určování času - kalendář, dny, hodiny orientace v čase; běžně používané časové jednotky základní změny v přírodě v průběhu roku třídění přírodnin podle společných znaků pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím pravidla silničního provozu, rizikové situace v dopravě pravidla silničního provozu pro chodce Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Kultura ducha a těla Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Pohybem vyjadřuješ znějící hudbu a reaguješ na její změny. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie) Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (vyjadřuje rozdíly při vnímání událostí různými smysly a pro jejich výtvarné vyjádření volí vhodné prostředky) Pracuješ podle slovního návodu a předlohy. (pracuje podle slovního návodu a předlohy) Chováš se bezpečně při všech pohybových aktivitách. (uplatňuje hlavní zásady hygieny a bezpečnosti při pohybových činnostech ve známých prostorech školy) Spolupracuješ při týmových pohybových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Učíš se při různých cvičeních správně držet své tělo. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech, zaujímá správné základní cvičební polohy) Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Dodržuješ hygienu plavání a rozvíjíš plavecké dovednosti. (adaptuje se na vodní prostředí, dodržuje hygienu plavání, zvládá v souladu s individuálními předpoklady základní plavecké dovednosti) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) Zaznamenáš výsledky pozorování. (zaznamená a zhodnotí výsledky pozorování) Pracuješ správně s dechem, hlasem a držením těla. (zvládá základy správného tvoření dechu, hlasu, artikulace a správného držení těla) Dokážeš hlasem a pohybem rozpoznat a vyjádřit emoce. (dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování druhých) Tvořivě pracuješ na společných úkolech. (využívá prvky tvořivosti při společném plnění úkolů) zpěv jednoduchých písní v jednohlase pohybový doprovod znějící hudby hra na tělo hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály výroba jednoduchých předmětů podle slovního návodu a podle předlohy bezpečnost při pohybových činnostech – organizace a bezpečnost cvičebního prostoru, bezpečnost v šatnách a umývárnách, bezpečná příprava a ukládání nářadí, náčiní a pomůcek, první pomoc v podmínkách TV pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost základní cvičební polohy a správné držení těla v nich gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed hygienické návyky při vstupu do bazénu; bezpečný vstup do vody, dýchání do vody pozorování jako plánovaná, cílená a výběrová činnost psychosomatické dovednosti: práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla verbální a neverbální komunikace tvořivost Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopnosti pohybového vyjádření. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice – odlišování situací soutěže a spolupráce. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí, psychohygiena – moje tělo, moje psychika, zdravé a vyrovnané sebepojetí. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, komunikace – řeč těla, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální, cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání.