| Český jazyk a literatura |
*Uvádí základní směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
*Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci (uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí)
*Využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přešteného textu - poznámky, výpisky, výtah (rozdíl mezi útvar), práce s odborným i uměleckým textem
*Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát - odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu
*Využívá prezentační program - shrnutí tématu (DK: ovládá běžně používaná
*V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči
* Vyhledá informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích |
*preromantismus, romantismus ve světě
* zájmena, číslovky
*(útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu, projev, proslov - složky verbální, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek)
* - elektronizace knihoven dostupnost umělecké literatury v elektronické podobě, konfrontace informačních zdrojů |
*prezentace dětí; práce s texty a audioukázkami
* 24. 11. - test na podstatná jména a přídavná jména |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v krátkých jednoduchých textech.
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů.
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text). |
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 3 lekce 5 A, B |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost.
Ja: komiks - denní režim + zvratná slovesa nebo video + zhodnocení, následně pak ir + blízká budoucnost |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek |
Předložky se 3. a 4. pádem.
Souřadicí spojky.
Téma: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung. |
| Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů;
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů |
trojúhelník, čtyřúhelník, kruh, kružnice;
Pythagorova věta, významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie) |
|
| Svět přírody |
Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost.
Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost.
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech.
Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. |
vnitřní procesy v přírodní sféře
vnější procesy v přírodní sféře
názvy a značky chemických prvků
vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek |
|
| Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
DK: Chápe význam digitálních technologií pro lidskou společnost, seznamuje se s novými technologiemi, kriticky hodnotí jejich přínosy a reflektuje rizika jejich využívání.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
•utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech
•kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy |
|
| Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
Reflektuje hudební poslech |
Sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
Představivost a fantazie - jejich vztah ve výtvarném umění
Hudba napříč žánry |
Dlouhodobé zadání - výtvarná kolekce |
| Informatika |
Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
• práce s chybou
• ladění kódu
• zastavení chodu programu |
|
| Člověk a svět práce |
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
inflace |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené.
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost.
Spolurozhoduje jednoduché hry a soutěže.
Vysvětlí vztah mezi uspokojování základních lidských potřeba hodnotou zdraví.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
Volejbalová průprava, pravidla volejbalu.
Doplňkové sporty.
Maslowova pyramida potřeb.
Výživa - strava a pitný režim, základní výživová doporučení. |
|