Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 18.11.2025 do 28.11.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura *Uvádí základní směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. *Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci (uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí) *Využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přešteného textu - poznámky, výpisky, výtah (rozdíl mezi útvar), práce s odborným i uměleckým textem *Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát - odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu *Využívá prezentační program - shrnutí tématu (DK: ovládá běžně používaná *V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči * Vyhledá informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích *preromantismus, romantismus ve světě * zájmena, číslovky *(útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu, projev, proslov - složky verbální, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek) * - elektronizace knihoven dostupnost umělecké literatury v elektronické podobě, konfrontace informačních zdrojů *prezentace dětí; práce s texty a audioukázkami * 24. 11. - test na podstatná jména a přídavná jména
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v krátkých jednoduchých textech. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů. Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text). Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – demokratické tradice anglicky mluvících zemí. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 3 lekce 5 A, B
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy Slovesná vazba IR A + infinitiv- blízká budoucnost, slovesná vazba TENER QUE + infinitiv - nutnost povinnost. Ja: komiks - denní režim + zvratná slovesa nebo video + zhodnocení, následně pak ir + blízká budoucnost
Německý jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života • porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět • psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností • stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace • tvorba otázek Předložky se 3. a 4. pádem. Souřadicí spojky. Téma: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung.
Matematicko fyzikální základ odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů; užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů trojúhelník, čtyřúhelník, kruh, kružnice; Pythagorova věta, významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie)
Svět přírody Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. vnitřní procesy v přírodní sféře vnější procesy v přírodní sféře názvy a značky chemických prvků vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek
Člověk a společnost Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. DK: Chápe význam digitálních technologií pro lidskou společnost, seznamuje se s novými technologiemi, kriticky hodnotí jejich přínosy a reflektuje rizika jejich využívání. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. •utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech •kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy
Estetická výchova Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. Reflektuje hudební poslech Sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality Představivost a fantazie - jejich vztah ve výtvarném umění Hudba napříč žánry Dlouhodobé zadání - výtvarná kolekce
Informatika Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. • práce s chybou • ladění kódu • zastavení chodu programu
Člověk a svět práce Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. inflace
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost. Spolurozhoduje jednoduché hry a soutěže. Vysvětlí vztah mezi uspokojování základních lidských potřeba hodnotou zdraví. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. Volejbalová průprava, pravidla volejbalu. Doplňkové sporty. Maslowova pyramida potřeb. Výživa - strava a pitný režim, základní výživová doporučení.