Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 01.12.2025 do 19.12.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. 9.C - Uvede způsoby obohacování slovní zásoby uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí • výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých • produkce textů mluvených i psaných, odstraňování stylistických neobratností a chyb ve větné stavbě, věty podle postoje mluvčího produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace), úvaha, charakteristika, esej, strukturovaný životopis, výklad 9.C - tvoření nových slov (skládání, odvozování, zkracování), přejímání z cizích jazyků; metafory/metonymie apod. 9.C - test - obohacování slovní zásoby 4.12.
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě. Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou). Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Španělský jazyk Zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita. Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy Nová slovní zásoba -téma La ropa. La ropa tradicional en Hispanoamérica. Vazba ESTAR + GERUNDIO, nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu.
Německý jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. • informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět • rozpoznávání známých slov a slovních spojení • porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům Skloňování tázacích zájmen WER/WAS Zvratná slovesa. Stupňování přídavných jmen - opakování + test. Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. Kultur in der tschechischen und deutschsprachigen Raum.
Matematicko fyzikální základ Využívá pojem množina bodů daných vlastností Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic Množiny bodů Thaletova kružnice Soustavy lineárních rovnic
Člověk a společnost Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. - nacismus - antisemitismus a rasismus - přírodní poměry a zdroje České republiky - krajské členění ČR PT: Multikulturní výchova, kulturní diference – základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.
Estetická výchova *Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. *Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách populární hudba žánry, protestsongy
Informatika Popíše fungování a diskutuje omezení zabezpečovacích řešení. Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi. Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. Zabezpečení počítače, antivir, firewall, Školní informační systém Uživatelé, činnosti, práva Bezpečnost dat Formáty dat Styly v textovém editoru
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové, kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika
Člověk a svět práce Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. požadavky na jednotlivé profese PT: výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Člověk a příroda Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Rozliší nejjednodušší deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů v komunitě. stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - oběhová soustava. v praxi významné uhlovodíky - areny aktivní utváření dobrých mezilidských vztahů