Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 2. ročník od 01.12.2025 do 19.12.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš plynule a ve vhodném tempu. (čte ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) Rozeznáš rozpočitadlo, hádanku, říkanku, báseň a pohádku. (rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Odůvodňuje a píše správně slova s ú/ů. (odůvodňuje a píše správně slova s ú/ů) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách. (odůvodňuje a píše správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách v českých domácích slovech) Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci) Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě) poslech literárních textů, technika čtení volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, dokončování a přetváření textů říkanka, pohádka návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce pravidla pro správné psaní ú/ů v českých domácích slovech tvrdé a měkké souhlásky role při komunikaci základní komunikační pravidla  Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů.
Člověk a jeho svět Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Zobrazíš čísla na číselné ose 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Využíváš výhodného sčítání. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání) Znáš členy své rodiny. (rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků) Učíš se úctě a respektu k druhým. (má osvojeny  základní předpoklady - vědomosti a dovednosti - pro vytvoření úcty k druhým) sčítání a odčítání v oboru 0 - 20 s přechodem přes desítku čtení a zápis čísel do 40 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-40 desítky a jednotky ve dvojciferném čísle porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-40 číselná řada principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a odčítání rodina, rodinné vztahy základní změny v přírodě v průběhu roku třídění přírodnin podle společných znaků úcta a respektování Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – dovednosti pro učení a studium Osobnostní a sociální výchova, Mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy
Kultura ducha a těla Improvizuješ v hudbě. (improvizuje v rámci nejjednodušších hudebních forem) Vytváříš předměty z různých materiálů. (vytváří jednoduchými postupy různé předměty z tradičních i netradičních materiálů) Pracuješ podle slovního návodu a předlohy. (pracuje podle slovního návodu a předlohy) Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Zvládáš základní plavecké techniky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady vybranou plaveckou techniku, prvky sebezáchrany a bezpečnosti.) Dokážeš hlasem a pohybem rozpoznat a vyjádřit emoce. (dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování druhých) Tvořivě pracuješ na společných úkolech. (využívá prvky tvořivosti při společném plnění úkolů) hudební hry hra na tělo vlastnosti materiálů a jejich využití výroba jednoduchých předmětů podle slovního návodu a podle předlohy sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry plavecké techniky; zásady bezpečnosti při plavání a koupání verbální a neverbální komunikace tvořivost Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, komunikace – řeč těla, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální, cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání.